********* ********************** DSV Blog

Τρίτη, Ιανουαρίου 07, 2014

«Mε τέτοια λαμπρή ιστορία και να μην μπορεί να πάρει τα πόδια του» ...

Τεύχος 244 των 4Τ - Ιανουάριος 1991


Άρθρο του Κώστα Καββαθά, 23 χρόνια πριν! (Σαν να γράφτηκε σήμερα - ευχαριστώ τον Panos Kotakhs που μού το έστειλε.)


ΣΑΝ μια πανίσχυρη, άψογα ρυθμισμένη αγωνιστική μηχανή η χώρα στέκει στην 22η σειρά της γραμμής της αφετηρίας περιμένοντας την εκκίνηση για το δυσκολότερο αγώνα των τελευταίων 50 ετών: τον αγώνα που θα την οδηγήσει στη μεγάλη ενωμένη Eυρώπη και στον 21ο αιώνα που βρίσκεται μόλις 10 χρόνια μακριά.

Γύρω απ` το λευκό-γαλάζιο αυτοκίνητο, περιφέρονται οι οδηγοί, οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές. Tο γεγονός ότι βρίσκεται στην τελευταία σειρά δεν οφείλεται βέβαια στους κακούς χρόνους που έκαναν οι οδηγοί στις δοκιμές, στην κακή σχεδίαση, την αποτυχημένη ρύθμιση του κινητήρα και της ανάρτησης. Δεν οφείλεται καν στο γεγονός ότι, όλα τα μέλη της ομάδας είχαν μια δεύτερη «δουλίτσα» που τη φρόντιζαν εγκαταλείποντας την κύρια αποστολή τους που ήταν η εξυπηρέτηση του οχήματος «Η Ωραία Eλλάς».

Για τις κακές επιδόσεις υπεύθυνοι ήταν (κατά σειρά): οι πολυεθνικές, η ΕΟΚ και ΝΑΤΟ (που ήταν το ίδιο συνδικάτο), οι ΗΠA, η EΣΣΔ, τα ξένα κέντρα εξουσίας, ο τρίτος δρόμος προς το σοσιαλισμό, ο πέμπτος δρόμος προς τον καπιταλισμό, η υπερήφανη και ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική και η κακούργα η κενωνία.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η διαδικασία «εκδημοκρατισμού» της ομάδας που οδήγησε σ` ένα άνευ προηγουμένου αλαλούμ αφού οι οδηγοί ήθελαν να σχεδιάζουν κινητήρες, οι σχεδιαστές να οδηγούν τ` αυτοκίνητο και οι μηχανικοί να χαράζουν τη στρατηγική των αγώνων.

Tο τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι, μετά από πολύχρονες προσπάθειες, το αυτοκίνητο ήταν τελευταίο, πίσω από 21 άλλα που λάβαιναν μέρος στον αγώνα για την κατάκτηση μιας θέσης στην Eυρώπη αλλά και στον πίνακα ανταγωνιστικότητας του OOΣA. Σύμφωνα μάλιστα με μια πρόσφατη μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας & Aνάπτυξης η ομάδα ήταν τελευταία στο δυναμισμό της οικονομίας, τελευταία στη βιομηχανική αποτελεσματικότητα, τελευταία στη δυναμική της αγοράς, τελευταία σε χρηματοπιστωτικό δυναμισμό, προτελευταία σε ανθρώπινο δυναμικό, σε κρατικό παρεμβατισμό, σε φυσικούς πόρους, σε προσανατολισμό στις εξαγωγές, σε προσανατολισμό στην ευρηματικότητα, σε κοινωνική και πολιτική σταθερότητα.

Aπ` την άλλη όμως, ομάδα και φίλαθλοι ήταν πρώτοι στις «διεκδικήσεις», στις απεργίες, στις «καταλήψεις», στις κοπάνες, στο δημόσιο χρέος (που έχει καταρρίψει όλα τα παγκόσμια ρεκόρ) και, φυσικά, στη λογοδιάρροια.

Η σκληρή πραγματικότητα δε φαινόταν να επηρεάζει την ομάδα και τους θεατές που είχαν κατακλύσει τις κερκίδες. M` ένα χαζοχαρούμενο χαμόγελο στα χείλη οδηγοί, σχεδιαστές, μηχανικοί και φίλαθλοι συνέχιζαν το «χαβά» τους κραυγάζοντας ότι, για την τελευταία θέση, φταίει ο ξένος δάκτυλος.

Kάποια στιγμή και συγκεκριμένα το 1992 έπεσε η σημαία και ο αγώνας άρχισε για τα καλά. Πρώτο ξεκίνησε το αυτοκίνητο της Ιαπωνίας κι ακολούθησαν τ` αυτοκίνητα της Eλβετίας, της Ολλανδίας, της Γερμανίας, των ΗΠA, του Kαναδά, της Σουηδίας και άλλων χωρών, μέχρι την 18η, 19η, 20η και 21η θέση που ξεκίνησαν τ` αυτοκίνητα της Tουρκίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Πορτογαλίας.

Ένα - ένα τ` αυτοκίνητα χάθηκαν στη μεγάλη ευθεία και τελευταίο έμεινε το λευκό-γαλάζιο αυτοκίνητο της χώρας της φαιδράς πορτοκαλέας καταλαμβάνοντας το δρόμο και θέτοντας σε θανάσιμο κίνδυνο τους άλλους αγωνιζόμενους.

Tο είδαν οι μηχανικοί των άλλων χωρών και το λυπήθηκαν.

«Mε τέτοια λαμπρή ιστορία και να μην μπορεί να πάρει τα πόδια του» έλεγαν όσοι θαύμαζαν τους αρχαίους προγόνους του. «Πρέπει να το βοηθήσουμε τουλάχιστον να ξεκινήσει».

Tο `βαλαν στην ομάδα της ΕΟΚ, του έδωσαν δάνεια, του πρόσφεραν MOΠ και ΣΠA, DRIVE, ERASMUS, ESPRIT, COMET, RACE και STRIDE του πρόσφεραν και φθηνά μερσεντέ και μπεμβέ, το πλημμύρισαν με ουίσκι, βότκα και χαβιάρι (έχετε πάει στο MEGA στη Bουλιαγμένης;) αλλά το εθνικά υπερήφανο σαράβαλο δεν έλεγε να ξεκινήσει. Kαθόταν στην αφετηρία, επιδεικνύοντας τα εθνικά υπερήφανα κουρέλια του, τραγουδώντας τουρκοελληνικά και ελληνοσαξονικά άσματα, απειλώντας τους πάντες με μια αντιδραστική δήθεν μαρξιστική-λενινιστική γλώσσα, ζητιανεύοντας όλο και περισσότερα. Tα χρόνια περνούσαν και στον αγώνα άρχισαν να μπαίνουν κι άλλα αυτοκίνητα (καινούργια και μεταχειρισμένα). Aυτοκίνητα απ` την Aυστρία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Tσεχοσλοβακία... Οι ομάδες τους τα κράτησαν λίγο στα πιτς για να κάνουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις και μετά τα έριξαν στον αγώνα.

Kάπου οι κινητήρες τους δίστασαν, οι ομάδες και οι θεατές δείλιασαν αλλά, ήλθε μια στιγμή που οι οδηγοί έβαλαν «πρώτη», πάτησαν το πεντάλ του γκαζιού και μπήκαν στον αγώνα «με τα όλα τους».

Ήλθε το 1992, ήλθε και το 2000 και το σαράβαλο έμενε ακίνητο στη μέση του δρόμου. Οι Aλυτάρχες του αγώνα έκριναν ότι, η παρουσία έθετε σε θανάσιμο κίνδυνο όσους συμμετείχαν στον αγώνα.

Σε κάποιο διάλειμμα έστειλαν ένα γερανό και το μάζεψε μαζί με την ομάδα που, ειρήσθω εν παρόδω, εκείνη τη στιγμή απεργούσε για το δικαίωμα να την κοπανάει αδικαιολόγητα απ` τη δουλειά της.

Tο 2080 το ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι να σαπίζει περιστοιχισμένο από δωρικές κολόνες και παραμορφωμένα απ` τη ρύπανση αγάλματα αρχαίων θεών.


«Tι κρίμα», είπαν, «είχε ξεκινήσει τόσο όμορφα»._ K. K.



Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας
Πρώτη εκτέλεση: Πυξ Λαξ

Καλέ μου Μπάσταρδε Ήρωα

Καλέ μου μπάσταρδε ήρωα,
ειμαι εδώ σε παρακολουθώ
τρέχοντας μες στα σκουπίδια,
μια απ'τα ίδια

Να λιώνεις να ματώνεις
σαν κορμιά από πλαστικό
κράμα Ηρακλή και αμαζόνας
σάρκα βιαστή, ψυχή φονιά
σε βλέπω να γέλας σ' άσπρα σεντόνια

Που ακόμα καίει το σπέρμα μιας βραδιάς
Στην ερημιά η μανά σου πουλιέται
κορμί σημαδεμένο κάτω απ' τ' αστέρια τυραννιέται



Κοιτά πως η μανά σου η Ελλάς τραβιέται



Η μανά σου η Ελλάς έγινε πόρνη
στού κόσμου τα λιμάνια παίρνεται
νταβατζήδες εραστές τη φτύνουν όλοι
κι εκεί που σα χιόνι στον ήλιο έλαμπε
αλκολικιά, το βλέμμα σου θυμάται και τρελαίνεται

Κι εγώ είμαι εδώ γιος της μπάσταρδος
την βλέπω να πονά να χαροπαλεύει
το χέρι της δίνω μ' αυτή κρατά μαχαίρι 


Καλέ μου μπάσταρδε ήρωα κι εσύ μην την πιστεύεις


Κυριακή, Ιανουαρίου 05, 2014

Kι ενώ ο μακάκας ο Έλληνας ανεβάζει τη Σούλα στο facebook η παράγκα κυβερνάει ανενόχλητη...



Κι ενώ ο μαλάκας, ο Έλληνας, ο τραχανοπλαγιάς, ο μπουρτζόβλαχος, επιδεικνύει τον φρεντοτσίνο του, τα κυνήγια του, τα χαζοπαιδάκια του, την ασχήμια, την ηλιθιότητα, την μαλακία που .... τον δέρνει στο internet, η παράγκα που ελέγχει απόλυτα κυβέρνηση, αντιπολίτευση, δικαιοσύνη και ΜΜΕ αθωώνει ένα μετά το άλλο (και) τα λαμόγια των  εξοπλιστικών.

Όλοι περιμένουν από στιγμή σε στιγμή να ξεσπάσει η οργή του μαλάκα, του μουρόχαβλου λαού, ο οποίος με γερμανική πειθαρχία πλήρωσε τα τέλη κυκλοφορίας εντυπωσιάζοντας με την μαλθακότητά του ακόμη και αυτό το επιδέξιο αγόρι που ακούει στο όνομα Χάρης Θεοχάρης.

Το πόσο έτοιμος είναι αυτός, ο μαλάκας λαός, να αγωνιστεί για την χαμένη του αξιοπρέπεια μπορεί κανείς να το διαπιστώσει παρακολουθώντας το f. και το t.

Ακόμη και το τελευταίο βλαχαδερό βγάζει στη φόρα την προσωπική του ζωή λες και πρωταγωνιστεί στις Οικογενειακές Ιστορίες του Κοντομηνά-Έρωτας στις Μαλβίδες-θέλοντας να μας πείσει ότι είναι σπουδαία περσόνα την ίδια στιγμή που ο μαλάκας έχει επιτρέψει να τον κυβερνούν- στην πιο κρίσιμη στιιγμή της ιστορίας του- πολιτικοί οι οποίοι δεν έχουν διοικήσει ούτε περίπτερο.

Έτσι μετά τους ανεπάγγελτους Παπανδρέου, Βενιζέλο, Σαμαρά, η μπουρούχα που επιδεικνύει στο facebook τις πατούσες της, θα ψηφίσει το πρόεδρο του 15μελούς για να κυβερνήσει τη χώρα και στη συνέχεια θα βγαίνει στο σώου της Τατιάνας για να κλάψει για τους νεκρούς των νέων Ιμίων.

Μόνο στα ελληνικά κανάλια και στο κυπριακό ΡΙΚ έβλεπες στη διάρκεια των εορτών πιθηκοειδή να χορεύουν τσιφτετέλια. Προφανώς οι ανεγκέφαλοι Κύπριοι-τα ίδια σκατά με μας - πανηγύριζαν για τις κουρεμένες καταθέσεις τους και για το νωπό ακόμη αίμα των νεκρών της τουρκικής εισβολής.

Έλληνες και Κύπριοι πίθηκοι γλεντούσαν με τον Ρέμο, την Θεοδωρίδου, την αισθαντική Παλόμα του Βαρβιτσιώτη και τα υπόλοιπα νούμερα της πίστας το γαμήσι που τρώνε από τα μνημόνια.

Η αμορφωσιά, η έλλειψη αισθητικής, η αδιαφορία για τα διδάγματα της ιστορίας, όλα μαζί στον κακοχυμένο νεοέλληνα αυτό το βλαχαδερό των βλαχαδερών, τον οποίο η παράγγα που κυβερνά εξευτελίζει διαρκώς.

Μόνο που ο Ελληνάρας δεν μασάει από αυτά. Θα πάει για καφέ με τους φίλους του και αφού τραβήξουν φωτογραφίες με τα smart phones θα τις ανεβάσουν στο facebook για να διασκεδάσουν.

Στο μεταξύ η Ευελπίδων έχει μετατραπεί σε πασαρέλα των λαμογιών πάσης φύσεως. Πάνε τάχα μου να καταθέσουν, βγάζουν μερικές φωτογραφίες και επιστρέφουν στις βίλες που απέκτησαν με τα κλοπιμαία.

Κι ο μαλάκας ο Έλληνας ανεβάζει φωτογραφίες στο fb.

πηγή: kourdistoportocali

Παρασκευή, Ιανουαρίου 03, 2014

Η δημοσιογράφος που κλείστηκε σε ψυχιατρείο, για να κάνει ένα συγκλονιστικό ρεπορτάζ ...



Έτσι έγραψε και η Καραπάνου το "ΝΑΙ" ... μόνο που εκείνη ήταν πραγματικά Ασθενής ... Μιλούσε για κολαστήρια ... για γιατρούς που φερόντουσαν στους ασθενείς σαν τρελούς και σκουπίδια ... Ακόμα στο 1800 είμαστε στην Ουσία ... Λίγο έχουν αλλάξει τα πράγματα ( ειδικά στην Ελλάδα ) ... για την Ψυχολογία και την Ψυχιατρική ... 

Οποιαδήποτε πάθηση λέγετε "τρέλα" ... Φαίρονται στον πάσχοντα σαν Ηλίθιο ... ενώ είναι γνωστό ότι υπήρξαν αρκετοί άνθρωποι με ψυχικά προβλήματα ήταν διάνοιες ... όπως και η Μαργαρίτα Καραπάνου ...

(  Μαργαρίτα Καραπάνου... Ένας από τους Έρωτες της ζωής μου. ( Κλικ ) ) 



Το 1887, η δημοσιογράφος Νέλι Μπλάι, προσποιήθηκε ότι ήταν τρελή, για να την κλείσουν στο Φρενοκομείο Θηλέων του νησιού Μπλάγκουελ, στη Νέα Υόρκη.

Σκόπευε να αποκαλύψει τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης των έγκλειστων γυναικών.

Δε δυσκολεύτηκε καθόλου να πείσει τους ειδικούς για την ψυχική της αστάθεια. Έκλεισε δωμάτιο σε ένα φτηνό ξενοδοχείο, αλλά αρνήθηκε να μείνει εκεί. Ούρλιαζε ότι φοβόταν τους ξενοδόχους κι ότι ήταν όλοι τους τρελοί. Την επόμενη μέρα, ήρθε η αστυνομία να την περιμαζέψει.

Όταν την πήγαν στο δικαστήριο, προσποιήθηκε ότι είχε αμνησία και επαναλάμβανε μηχανικά ότι δε θυμόταν τίποτα. Το «άγριο, κυνηγημένο ύφος της» ξεγέλασε όσους γιατρούς την εξέτασαν, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν «ξεκάθαρα παράφρων».

Την έκλεισαν στο Φρενοκομείο Θηλέων του Μπλάκγουελ, όπου έμεινε για 10 μέρες.

Έζησε από πρώτο χέρι την τραγική ζωή των γυναικών που έμεναν στο φρενοκομείο. Το φαγητό ήταν ελάχιστο, λίγο πλιγούρι, χαλασμένο κρέας και βρώμικο νερό. Οι πιο επικίνδυνοι ασθενείς ήταν δεμένοι όλοι μαζί με σχοινιά. Τους υπόλοιπους, τους ανάγκαζαν να κάθονται με τις ώρες σε ξύλινα παγκάκια, χωρίς καμία προφύλαξη απ’ το κρύο. Οι νοσοκόμες έβριζαν όποιον τολμούσε να κουνηθεί και χτυπούσαν όποια γυναίκα παράκουγε τις εντολές τους.

Οι ασθενείς ζούσαν μαζί με αρουραίους, σκουλήκια και τις ίδιες τους τις ακαθαρσίες. Όταν τις έπλεναν, το νερό ήταν παγωμένο και
Η Μπλάι έγινε μέχρι και γραμματόσημο!

Η Μπλάι έγινε μέχρι και γραμματόσημο!

τις άφηναν να στεγνώνουν στα κρύα δωμάτια.

Μιλώντας με τις άλλες έγκλειστες γυναίκες, η Μπλάι συνειδητοποίησε, ότι πολλές ήταν ψυχικά υγιέστατες, όπως κι η ίδια. Αλλά ήταν θέμα χρόνου να τρελαθούν, απ’ τις συνθήκες που επικρατούσαν στο φρενοκομείο.

«Τι άλλο, εκτός απ’ τα βασανιστήρια, θα μπορούσε να οδηγήσει κάποιον στην τρέλα, πιο γρήγορα από αυτή τη μεταχείριση; Θα ήθελα οι ειδικοί γιατροί που με έκλεισαν εδώ, να πάρουν μία υγιή γυναίκα, να την βάλουν να κάτσει ακίνητη για 14 ώρες, να μην της επιτρέπουν να μιλήσει ή να κουνηθεί, να μην την αφήνουν να διαβάσει ή να μάθει ότι συμβαίνει γύρω της, να της δίνουν σάπιο φαγητό και να την κακομεταχειρίζονται, και να δουν πόσο καιρός θα περάσει μέχρι να τρελαθεί. Μέσα σε δύο μήνες θα ήταν ένα κουρέλι, σωματικά και ψυχικά,» έγραψε στο βιβλίο της, αφότου βγήκε απ’ το άσυλο.
Ένα "ειδικός" εξετάζει τη Μπλάι.

Το βιβλίο της με τίτλο «Δέκα μέρες σε ένα τρελάδικο», κυκλοφόρησε λίγο καιρό μετά και την έκανε διάσημη. Η έρευνά της προκάλεσε πολλές μεταρρυθμίσεις στο χώρο των φρενοκομείων.

Ο προϋπολογισμός, που αντιστοιχούσε στη φροντίδα των ψυχικά ασθενών, αυξήθηκε κατά 850.000 δολάρια και όσοι ασθενείς παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, εξετάζονταν πολύ πιο εξονυχιστικά, πριν κλειστούν σε κάποιο ίδρυμα.

Ένα «ειδικός» εξετάζει τη Μπλάι.
Ένα «ειδικός» εξετάζει τη Μπλάι.

Ένα «ειδικός» εξετάζει τη Μπλάι.


- See more at: http://www.mixanitouxronou.gr/dimosiografos-pou-ekane-giro-tou-kosmou-se-80-meres-ke-klistike-se-treladiko-gia-na-kani-reportaz/#sthash.UdvSeKUv.wXunquRZ.dpuf

Τετάρτη, Ιανουαρίου 01, 2014

Ψυχή και κώλος... ( ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΘΗ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟ )

Μια νέα μορφή πόζας αναδύεται στα social media: το γύμνωμα ψυχής (και κορμάρας).



Την είδα που την είχε κοινοποιήσει μία φίλη ( ΝΤΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ  ) και μου άρεσε πάρα πολύ ... Μου έκανε πολύ εντύπωση ότι η ανάρτηση ήταν στην αρχική σελίδα του φβ ... μία ώρα και ... και ήμουν ο πρώτος που πάτησα λάικ ... Όπως απογοητεύομαι και εγώ όταν βάζω κάτι ποιοτικό που μου αρέσει ... έχω ελάχιστα λάικ ... Σιγά μην εκτιμηθεί το καλό και το ωραίο στο φβ ... Άλλωστε για αυτό γράφει και ο Τσαγκαρουσιάνος ...

Ήμουν πολύ μαγκωμένος με το facebook, βασικά διότι είμαι μυγιάγγιχτος. Ή μάλλον ήμουν. Νόμιζα ότι ο ιδιωτικός χώρος είναι απαραβίαστος και τα κρυμμένα πράγματα γοητευτικά. Κολλήματα της γενιάς μου, που κάτω από το χαλάκι έσπρωχνε τις πομπές της. 

Μετά, μια μέρα, διάβασα μια δήλωση του Ζούκερμπεργκ, που τον κατηγορούσαν για παραβίαση προσωπικών δεδομένων στο facebook. «Μπαίνουμε σε μια εποχή μεγαλύτερης διαφάνειας, όντως» είπε. «Αλλά γιατί αυτό είναι τόσο κακό; Μη έχοντας να κρύψουν πολλά πράγματα οι άνθρωποι, ίσως γίνουν γρηγορότερα ο εαυτός τους» (δεν τα είπε έτσι ακριβώς, αλλά, εν πάση περιπτώσει).   

Έκανα λογαριασμό το 2007, κυρίως για να δω τι τρέχει, και ψιλοφρίκαρα. Να οι φωτογραφίες, να το check in, να το δικαίωμα του άλλου να σου τη λέει κατάμουτρα, να τα γούστα σου, διασυνδεδεμένα, όλα στο πιάτο. Ολοκληρωτισμός! Και το κυριότερο, σάλα-τραπεζαρία ένα. Όλοι ίσοι, όλοι ισοδύναμοι. Γύρισα στην καθέδρα μου και άφησα τον λογαριασμό σε νάρκη.

Πέρσι, όμως, που έπρεπε να αποκτήσω ένα κάποιο timeline για να μαθαίνω ειδήσεις και αντιδράσεις που τα παραδοσιακά μέσα ανακαλύπτουν άταφες, αναγκάστηκα να ακολουθήσω μερικά media. Kαι μετά ακολούθησα ανθρώπους. Και κατέληξα να ακολουθώ φίλους.

Σιγά-σιγά, σαν την παρθένα που δεν την έχει δει ο ήλιος, εδέησα να βάλω τη φωτογραφία μου. Να λέω κι ένα γεια. Να ανεβάζω φωτογραφίες του σπιτιού μου ή της ζωής μου. Διστακτικά, ακόμα. Σε τρουά-καρ, με σκιές. Όπως ο καρδιοπαθής βάζει το πόδι του στην παγωμένη θάλασσα. Άρχισα να γράφω καθημερινά πράγματα που τα αισθανόμουνα – αν και τα περισσότερα τα έσβηνα μετά, διότι δεν τα έβρισκα εξόχως συγκλονιστικά.

Όμως βαθμηδόν οι αντιστάσεις πέφτουν. Το καταληκτήριο αίσθημα είναι αυτό: ας μάθουν όλοι επιτέλους τι ύψος και τι βάρος έχω, πόσο νωθρός, χαζός ή έξυπνος είμαι, τι φόβοι, τι ποιήσεις, τι ανοησίες με ορίζουν, ότι έχω μια ελιά κάτω από τη μασχάλη και ούτω καθεξής – για να τελειώνουμε μια και καλή από αυτό το κόμπλεξ, κι ίσως στο φως της μέρας να διεκδικήσω αυτό που είμαι και τον χώρο που μου ανήκει.

Είναι ίσως παράδοξο να το λέω εγώ αυτό, που πριν από 30 χρόνια είχα μια στήλη στην «Ελευθεροτυπία» που ήταν προάγγελος του πιο ξεσαλωμένου προσωπικού μπλογκ – και όπου έγραφα, υποτίθεται, τα πιο μύχια, εξομολογητικά πράγματα, όπως περίπου εκθέτουν ξεδιάντροπα και αενάως την καρδιά τους και τον κώλο τους τα πιτσιρίκια σήμερα.

Η αλήθεια όμως είναι ότι εκείνη η εξομολόγηση ήταν ορμητική μεν, αλλά υπολογισμένη στο έπακρον. «Για να μη νιώσει ο καταστηματάρχης που στο βάθος κάθονταν». Και για να ψιμυθιωθεί όσο γίνεται καλύτερα η φτωχή, μικρή περσόνα μου. Λένε ότι είναι αγαθόν το εξομολογείσθαι. Αλλά δεν είναι λίγο ύποπτο να εξομολογείσαι από το πρωί ως το βράδυ; 

Φοβάμαι ότι αναγνωρίζω την ίδια πεποιημένη «εξομολόγηση» στην άνετη εξωστρέφεια του facebook. Και μάλιστα, εξακοντισμένη στα επίπεδα μιας πολυπλοκότατης επικοινωνιακής επιστήμης. Που έχει αρχίσει κι αποκτάει αναγνωρίσιμα μοτίβα (με πρώτιστη την υπερχαρά και συνακόλουθα το υπεργαμεύσιμο του καθενός).

Κάθε προφίλ και μια ισορροπία τρόμου. Η δέουσα ποσόστωση επιδείξεων: ευφυΐας, κηρυγματολογικής θέρμης, καυλιάρικης υπεροχής, αποκαλυπτικής ευζωίας, ενός κάποιου ανακυκλωμένου χιούμορ, λίγο βιοτικό σινεμά-βεριτέ (από τη γωνία λήψης που κρύβει τον προγναθισμό μας), μεθυσμένοι σαρκασμοί που ο σκουπιδιάρης της αυγής σαρώνει με ένα σκυφτό, ενοχικό delete, μια υποψία σκιασμένου πέους, φράσεις που εξυπονοούν πολλά, ρήσεις που συντρίβουν κάθε καρδιά κλειστή σαν πέτρα. Ένα θέατρο της εσωτερικής ζωής.

Οπότε, μήπως είμαι λιγάκι αφελής να θέλω να ξεβρακωθώ μέσα σε αυτό το τσίρκο; Ιδίως τώρα που δεν είμαι και τρελό γκομενάκι;   Μήπως η περιώνυμη ειλικρίνεια του facebook είναι μια εξαιρετικά επιτυχημένη παρενδυσία ολκής; Όπου όλοι κάνουν τους ειλικρινείς και τους γυμνούς και τους φίλους, ενώ οι περισσότεροι παραμένουν μόνοι, προσχηματικοί και αισθησιακά ρακένδυτοι;  

Θα ήθελα πολύ να απαντήσω, αλλά φυσικά δεν ξέρω. Διαισθάνομαι κάτι περίεργο (όποτε συνάντησα φάτσες του facebook, σπάνια τις ταυτοποίησα με την εικόνα τους). Όμως, ποιος ξέρει αν λένε ψέματα ή αλήθεια τόσα εκατομμύρια πριγκίπισσες!

Απλώς, εγώ που έπαιξα αυτό το έργο, σε πρώιμη εποχή, δεν θα ‘θελα να το επαναλάβω.   

Αυλαία, χειροκροτήματα.



Πηγή: www.lifo.gr