********* ********************** DSV Blog

Τρίτη, Φεβρουαρίου 21, 2012

Παιδικά ερωτήματα - Ν. Λυγερός





Παιδικά ερωτήματα 
Ν. Λυγερός

http://lygeros.org/Images/ipm.gif

Πότε αρχίζει το μάθημα για τα παιδιά; Όταν μπαίνουν στην τάξη; Κι αν δεν υπάρχει τάξη; Γιατί τα παιδιά να είναι μαθητές; Επειδή το θέλει ο δάσκαλος; Διότι το θέλει ο θεσμός, το κράτος ή ο ΑΣΕΠ; Ο δάσκαλος θέλει κάτι; Ή ακολουθεί μόνο και μόνο την ύλη;

Τι σημαίνει ύλη για τα παιδιά; Γιατί να έχει πάντα δίκιο ο δάσκαλος; Γιατί να κάνει ερωτήσεις ενώ ο ρόλος του είναι να δίνει απαντήσεις; Γιατί το λάθος να μην είναι δημιουργικό; Τα παιδιά είναι μόνο παιδιά ή μικροί άνθρωποι; Έχουν δικαίωμα με το σύστημά μας να είναι δημιουργικά; Ή πρέπει ν’ ακολουθούν τις οδηγίες του δασκάλου; Πώς ένας δάσκαλος είναι δάσκαλος; Με τις προδιαγραφές του κρατικού φορέα; Με τα τυπικά προσόντα του; Τα παιδιά ξέρουν ότι είναι δάσκαλος ή απλώς το πιστεύουν; Είναι θέμα οντολογικό ή δεοντολογικό;

Τι γίνεται αν είναι τα παιδιά προικισμένα; Και τι γίνεται όταν δεν είναι ο δάσκαλος; Ακόμα χειρότερα, τι γίνεται όταν ο δάσκαλος νομίζει ότι είναι προικισμένος και θεωρεί ότι είναι ειδικός για να προσεγγίσει τα παιδιά; Το ξέρει ότι τα προικισμένα παιδιά βλέπουν μόνο την αλήθεια και δεν ακούν αυτά που λέει; Το ξέρει ότι το γελοίο είναι τόσο χυδαίο που καταντά αστείο για τα παιδιά;

Ποιος μαθαίνει τους δασκάλους να έχουν μαθητές; Η εξομοίωση; Οι σχολικοί σύμβουλοι; Το πανεπιστήμιο; Ή απλώς η αδιαφορία του συστήματος; Όταν θυσιάζονται τα παιδιά στο σχολείο, ποιος το συνειδητοποιεί; Ο διαγωνισμός που πέρασαν οι δάσκαλοι; Γιατί τα παιδιά συνεχίζουν να κάνουν ερωτήσεις όταν υπάρχουν όλες οι απαντήσεις; Γιατί μερικά παιδιά θέλουν ν’ αυτοκτονήσουν και άλλα το καταφέρνουν;

Μήπως δεν μπορούν να μάθουν το μάθημα της ευτυχίας; Μήπως υπάρχουν πράγματα που είναι πιο σημαντικά; Η ανθρωπιά; Γιατί μας αρέσουν τα εύκολα μαθήματα; Επειδή δεν έχουν ουσία; Επειδή δεν αμφισβητούν τίποτα; Γιατί να πεθαίνει ο μικρός πρίγκιπας και αυτό να μην μας αλλάζει; Γιατί να υποφέρει ο ηλίθιος και να μην το νιώθουμε; Από έλλειψη συνείδησης; Δημιουργικότητας; Ή απλώς νοημοσύνης;

Γιατί τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να μην έχουν δικαίωμα να υπάρχουν; Επειδή υπάρχει ήδη η βιβλιογραφία; Επειδή όλοι ξέρουν το θέμα και το θεωρούν ανούσιο; Ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης των στρατηγικών μάθησης αν δεν υπάρχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες;

Η βιοηθική έχει καθορίσει την έννοια της άθλιας ζωής, γιατί δεν υπάρχει η ανάλογη έννοια της άθλιας μάθησης; Γιατί να επιτρέπονται όλα στη μάθηση; Διότι δεν υπάρχει θεός ή άνθρωπος; Ή και τα δύο; Γιατί οι δάσκαλοι διδάσκουν παραμύθια και όχι μύθους; Γιατί διδάσκουν ιστορία δίχως γεγονότα; Ποιο παιδί δεν θέλει ν’ ακούσει για ήρωες; Γιατί να υπάρχουν διαμάχες χωρίς μάχες;

Τα παιδιά έχουν συνείδηση; Ή δεν πρέπει να έχουν για να παρακολουθήσουν το μάθημα; Έχουν δικαίωμα να κάνουν ερωτήσεις που δεν έχουν απαντήσεις; Έχουν κάποια συμβολή στο μάθημα ή είναι απλώς πειραματόζωα; Υπάρχει ιστορία του παιδιού; Γιατί τα παιδιά να είναι μόνο μαθητές και όχι οι επόμενοι δάσκαλοι; Υπάρχει ελευθερία για τα παιδιά;

Πότε τελειώνει το μάθημα για τα παιδιά;

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 20, 2012

Rafael Correa - Μία Ανάσα για την Ανθρωπότητα ...

Για τον Ισημερινό και τον Ραφαέλ Κορέα ... έμαθα από την τηλεόραση ... και στην συνέχεια το βρήκα στο YouYube ... και το ξαναείδα ...

 Δεν ξέρω άλλα για τον Ραφαέλ Κορέα ... και μπορεί να είναι ο χειρότερος των πολιτικών ... αλλά από το βίντεο φαίνεται ότι είναι πραγματικός άνθρωπος που έσωσε στην κυριολεξία τον Ισημερινό από το ΔΝΤ ...

 Ήταν Υπουργός Οικονομικών όταν του ζητήθηκε να υπογράψει κάτι σαν το Μνημόνιο 1 & 2 όπως στην Ελλάδα ... Δήλωσε ότι δεν πρόκειται να υπογράψει κάτι τέτοιο που είναι ενάντια στον Λαό του Ισημερινού ... και Παραιτείται ...

 Μετά από πολλές αναταράξεις στον Ισημερινό ... όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί ... φεύγουν με ελικόπτερο και ο Λαός φέρνει στην Εξουσία τον Μοναδικό Πολιτικό που είπε Όχι ... και παραιτήθηκε ...

 Ξεκινάει με μεγάλες μεταρρυθμίσεις .... και εκεί που πληρώνανε το 80% σε χρέος και το 20% πήγαινε στον Λαό ... ανατρέπεται εντελώς και το 80% πηγαίνει σε παροχές στους Πολίτες και μόλις το 20% στο Χρέος ...

 Και η Συνέχεια στο βίντεο ...

 


Το Τραγούδι είναι καταπληκτικό ... και ανεβάζει την διάθεση ... Προτείνω να το καθιερώσουμε ως το τραγούδι του δικού μας Αγώνα  ... για να μας θυμίζει ... ότι υπάρχει λύση και Άνθρωποι ...