********* ********************** DSV Blog

Πέμπτη, Αυγούστου 14, 2014

Ευάλωτοι Στην Κατάθλιψη Και Τους Εθισμούς Οι Άνθρωποι Με Δημιουργικό Πνεύμα...




Περισσότεροι από 350 εκατομμύρια άνθρωποι πάσχουν από κατάθλιψη σε ολόκληρο τον κόσμο



Η διασημότητα και τα πλούτη δεν βοηθούν σε τίποτα για αυτό: ηθοποιοί, μουσικοί και συγγραφείς είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στην κατάθλιψη και τις εξαρτήσεις, όπως ο ηθοποιός Ρόμπιν Ουίλιαμς, που βρέθηκε νεκρός σήμερα, σε σύγκριση με τους κοινούς θνητούς, σύμφωνα με ειδικούς που μίλησαν στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Καλλιτέχνες όπως ο Τζιμ Κάρεϊ, η Κάθριν Ζέτα Τζόουνς, ο Μελ Γκίμπσον έχουν μιλήσει δημόσια για τις εξαρτήσεις τους, που συνδέονταν, ή όχι, με την κατανάλωση αλκοόλ και την χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, περισσότεροι από 350 εκατομμύρια άνθρωποι κάθε ηλικίας πάσχουν από κατάθλιψη σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Στην πλέον σοβαρή μορφή της, θα μπορούσε να οδηγήσει στην αυτοκτονία» υπογράμμισε ο ΠΟΥ, ο οποίος αναφέρει μια εκτίμηση «1 εκατομμυρίου θανάτων κάθε χρόνο».
Η υπεύθυνη τύπου του Ρόμπιν Ουίλιαμς, Μάρα Μπουξμπάουμ, εξήγησε ότι ο πρωταγωνιστής των ταινιών Good Morning Vietnam, Mrs Doubtfire, Ο Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ ή Ο κύκλος των χαμένων ποιητών υπέφερε τον τελευταίο καιρό από «σοβαρή κατάθλιψη».
Σύμφωνα με την αστυνομία, ο Ουίλιαμς βρέθηκε απαγχονισμένος με μια ζώνη και με τις φλέβες κομμένες. Η αιτία του θανάτου του είναι «αυτοκτονία από ασφυξία».
Για τον καθηγητή Μισέλ Ρεϊνό, επικεφαλής του τμήματος ψυχιατρικής και εξαρτήσεων στο νοσοκομείο Paul Brousse στο Βιγζουίφ κοντά στο Παρίσι, υπάρχει σύνδεση μεταξύ δημιουργικού ταλέντου, κατάθλιψης και εθισμού.
«Οι καλλιτέχνες είναι συχνά άνθρωποι περισσότεροι ευαίσθητοι, βιώνουν εντονότερα τα συναισθήματά τους. Αυτό ισχύει γενικά για συγγραφείς, ποιητές, μουσικούς, τους μεγάλους ηθοποιούς, όμως πίσω τους κρύβονται όντα συχνά ανήσυχα, με κατάθλιψη, αγχώδη, διπολικά» περιγράφει ο ίδιος.
Για αυτό ακριβώς τα προϊόντα (αλκοόλ, ναρκωτικά) που είναι γενικά διαθέσιμα στο περιβάλλον τους, «ένα περιβάλλον ευχαρίστησης, γιορτής, χρημάτων», αντιμετωπίζονται ως μέσα που διευκολύνουν την καλλιτεχνική έκφραση.
Πρέπει να προστεθεί σύμφωνα με τον Ρεϊνό η πίεση που ασκείται λόγω της επιτυχίας και ότι οι ηθοποιοί που ζουν «μέσα σε ένα είδος ναρκισσιστικής ευφορίας».
«Λένε ότι παίζουν την ζωή τους και τον ναρκισσισμό τους σε κάθε ταινία ή κάθε θεατρικό έργο».
«Υπάρχουν προηγούμενες μελέτες που συνδέουν το δημιουργικό ταλέντο και τα προβλήματα πνευματικής υγείας ακόμα και αν ο ακριβής μηχανισμός παραμένει ένα μυστήριο» υποστηρίζει ο καθηγητής Βίκραμ Πατέλ, διευθυντής του βρετανικού Κέντρου παγκόσμιας ψυχικής υγείας (Global Mental Health).
«Τα κυκλώματα του εγκεφάλου απ’ όπου προέρχεται η δημιουργικότητα είναι τα ίδια με εκείνα της ψυχικής ασθένειας, καθ’ αυτόν τον τρόπο το να είναι κανείς δημιουργικός θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο μιας ψυχικής ασθένειας» υπογράμμισε ο ίδιος.
Μια έρευνα του Journal of Phenomenological Psychology του 2009 επιβεβαιώνει ότι εάν το να είναι κανείς διάσημος φέρνει πλούτη, προνόμια και «συμβολική αθανασία», υπάρχει ένα ψυχικό τίμημα που πληρώνει κανείς για μία κατάσταση που απομονώνει τα πρόσωπα, τους καθιστά καχύποπτους προς τους άλλους και μπορεί να οδηγήσει σε ένα διαχωρισμό μεταξύ του «διάσημου προσώπου» και του «προσώπου στην ιδιωτική ζωή».
Για τον Τζέφρι Μπορενστάιν, πρόεδρο του ιδρύματος Έρευνας Εγκεφάλου και Συμπεριφοράς (Brain and Behavior Research) στη Νέα Υόρκη, «οι άνθρωποι δυσκολεύονται να κατανοήσουν γιατί κάποιος που φαίνεται να τα έχει όλα μπορεί να πάσχει από κατάθλιψη».
«Συχνά πιστεύουμε ότι η κατάθλιψη προκύπτει στην περίπτωση μιας δυσκολίας στην ζωή και μερικές φορές αυτό συμβαίνει, όμως πολλές φορές η κατάθλιψη έρχεται χωρίς να ένα ξεκάθαρο αναγνωρισμένο κίνητρο» τόνισε.
Πηγή: newsbeast.gr

Πριν αναλάβει την εξουσία, ο Αντώνης Σαμαράς είχε περιγράψει το κοινωνικό κλίμα που είχε δημιουργήσει το πρώτο μνημόνιο με τον όρο «εθνική κατάθλιψη».



Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ,
τεύχος 1825 στις 13 Αυγούστου 2014
Σταύρος Χριστακόπουλος
Ατρόμητοι προ του γελοίου

Ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων μπορεί να επανεξετάζεται, αλλά πήγε να εφαρμοστεί. Η εισβολή εφοριακών σε σπίτια και μαγαζιά εν είδει πλιάτσικου, ώστε να μας παίρνουν, και κυριολεκτικά πλέον, τα σώβρακα, μπορεί να πήγε στον Άρειο Πάγο, αλλά περιλαμβάνεται στον πολιτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης. Η «εθνική σύνταξη» των 360 ευρώ μπορεί να εμφανίζεται από την κυβέρνηση σαν «μαξιλαράκι», αλλά αποτελεί στόχο, όπως άλλωστε και η υπαγωγή όλων των ταμείων σε ένα και μοναδικό.
 
Ομοίως, όλα τα κατά καιρούς βάρβαρα μέτρα που ακούστηκαν, συζητήθηκαν ή εφαρμόστηκαν, αποτελούσαν μέρος της πολιτικής ατζέντας των μνημονιακών κυβερνήσεων. Το σημερινό χάλι, το οποίο βιώνουμε, αποτέλεσε εξ αρχής επιλογή των δανειστών και των ελεγχόμενων από αυτούς κυβερνήσεων, με τελικό στόχο τη «βουλγαροποίηση».
 
Τα στοιχειά που έλειψαν από αυτήν τη συντεταγμένη πολιτική ήταν μια έλλογη μεταρρύθμιση του κράτους, των θεσμών και της οικονομίας, η διαμόρφωση ενός σχεδίου εθνικής ανασυγκρότησης και η διαπραγμάτευση με τους δανειστές για την υλοποίησή του. Αντιθέτως, ως πολιτική τακτική, η οποία τηρείται απαρεγκλίτως μέχρι σήμερα, επελέγησαν το σκύψιμο της κεφαλής, η πλήρης αποδοχή όλων των απαιτήσεων, η αρπαγή και λεηλασία κάθε είδους περιουσίας και εισοδήματος των Ελλήνων πολιτών, η κατάργηση κάθε είδους δικαιώματος.
 
Όλα αυτά – για λόγους που ποικίλλουν, από τη διάχυτη πολιτική ανικανότητα έως την ανενδοίαστη συναλλαγή με τους εγχώριους νταβατζήδες της διαπλοκής – συνοδεύτηκαν από φθηνά ψέματα τόσο προς τον ελληνικό λαό όσο και προς την ίδια την τρόικα, από οριζόντια καταστροφή αντί της όποιας στοχευμένης μεταρρύθμισης, από την προκλητική εξυπηρέτηση των κάθε είδους «ημετέρων» επιχειρηματιών και λοιπών προυχόντων, από το γενικευμένο ξεπούλημα και τη χωρίς αρχές διάλυση οποιουδήποτε κοινωνικού αγαθού – από την υγεία και την παιδεία έως τα δάση και τις παραλίες.
 
Μπορεί, λοιπόν, σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις παρέες να γίνεται «της μαϊμούς ο γάμος» με την είδηση περί εισβολής των εφοριακών στα σπίτια, αλλά όσοι στοιχειωδώς σοβαροί έχουν απομείνει στο μνημονιακό στρατόπεδο αντιλαμβάνονται πως πίσω από τη γελοιότητα ελλοχεύει ο κίνδυνος του πλήρους πολιτικού διασυρμού.
 
Πριν αναλάβει την εξουσία, ο Αντώνης Σαμαράς είχε περιγράψει το κοινωνικό κλίμα που είχε δημιουργήσει το πρώτο μνημόνιο με τον όρο «εθνική κατάθλιψη». Φαίνεται πως αποφάσισε να την καταπολεμήσει δημιουργώντας την «εθνική κωμωδία», την οποία συνιστά η κυβέρνησή του. Όμως, μια κωμωδία με λυπημένο τέλος...