********* ********************** DSV Blog

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 21, 2018

Στην κλασσική παιδεία δίνονται ''πάτερίτσες'' και ''ροδούλες'' στα παιδιά ...

Η παρουσίαση του Νίκου Λυγερού στο κέντρο ''Έξυπνα παιδιά"



Καθηλωτικός και μαγευτικός ήταν χθες το βράδυ ο γνωστός σε όλους Νίκος Λυγερός. Σε γονείς, μαθητές αλλά και τους υπόλοιπους παρευρισκομένους εξήγησε αρχικά τη δομή του εγκεφάλου στον άνθρωπο για να περιγράψει τα διαφορετικά παιχνίδια στρατηγικής που μπορούν να απασχοληθούν τα παιδιά και να εντείνουν τη δημιουργικότητά τους.

Λίγες από τις φράσεις που ξεχώρισα στη χθεσινοβραδινή του ομιλία ήταν: "Ο εγκέφαλος σας είναι πιο έξυπνος από όσο νομίζετε και πιο τεμπέλης από όσο πιστεύετε...

Μαθαίνουμε γρήγορα σκάκι αλλά παίζουμε αργά...

Το παιδί να μάθει να δοκιμάζει αυτά που διορθώνονται...

Ο εγκέφαλος έχει την τάση να είναι αργός για να είναι γρήγορος...

Ο εγκέφαλος βλέπει ότι καταλαβαίνει....

Τα παιδιά ανακαλύπτουν, λόγω περιέργειας...

Στην κλασσική παιδεία δίνονται ''πάτερίτσες'' και ''ροδούλες'' στα παιδιά

Όσο πιο υψηλά φτάνει ο δείκτης νοημοσύνης τόσο πιο δύσκολα πέφτει...

Ο εγκέφαλος μας είναι ένα μαθηματικό ον...

Το παιδί κουράζεται όταν δε χαίρεται...

Πρώτα σκανδιναβικό σταυρόλεξο και μετά τα υπόλοιπα ακόμα και στα παιδιά...

Να ενισχύσουμε την αντοχή μέσα από τη χαρά...

Επαφή, σχέση και δεσμός του Παιδιού με το αντικείμενο...

Το λεξιλόγιο που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε στα παιδιά είναι το λεξιλόγιο των ενηλίκων, ώστε να προωθείτε η ανάπτυξη του εγκεφάλου...

Σε μελέτη παιδιών δημοτικού που παρακολούθησαν σκάκι σε όλο το δημοτικό, είχαν καλύτερη ανάπτυξη σε όλους τους τομείς, ακόμη και στην ορθογραφία...

Η νοημοσύνη είναι έμφυτη κατά 80% και κατά 20% κατακτάται...

Ο δάσκαλος χρειάζεται βάθος, ενώ ο μαθητής κινείται στην εμβέλεια...

Και μερικά στιγμιότυπα της χθεσινής εξαιρετικής διάλεξης.








Για το Statusvoice
Ηρώ Μπρότση
Βοηθός αρχισυντάκτριας και συντάκτρια στο Statusvoice.gr
Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 20, 2018

Tο κλειδί της ευτυχίας και της επιτυχίας φαίνεται να αποτελεί η συναισθηματική νοημοσύνη...

Συναισθηματική νοημοσύνη

Οι σύγχρονες επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει πως η νοημοσύνη καθώς και η υψηλή ακαδημαϊκή επίδοση έχουν μικρή σχέση με την ευτυχία και αργότερα την επιτυχία του παιδιού, αντίθετα δε συνδέονται με αρκετά προβλήματα κοινωνικοποίησης και δυσκολίες προσαρμογής στην επαγγελματική και διαπροσωπική του ζωή. 
Επίσης έχουν αποδείξει ότι οι σκέψεις που κάνουμε για τα γεγονότα ζωής μας καθορίζουν τα συναισθήματα αλλά και τις αντιδράσεις μας.  Είμαστε επομένως, αυτό που σκεφτόμαστε, καθώς αιτία των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς είναι οι σκέψεις μας. Οι σκέψεις από την άλλη πλευρά επηρεάζουν την δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου μας κυρίως κατά την παιδική  ηλικία.
Έτσι το κλειδί της ευτυχίας και της επιτυχίας φαίνεται να αποτελεί η συναισθηματική νοημοσύνη η ικανότητα δηλαδή του ανθρώπου να κατανοεί, να αποδέχεται και να διαχειρίζεται τόσο τα δικά του συναισθήματα όσο και των άλλων, καθώς και να χρησιμοποιεί τη συναισθηματική πληροφορία ως οδηγό της σκέψης και της συμπεριφοράς του.
Στα πλαίσια της δραστηριότητας αυτής τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι:
  • μια πληθώρα δεξιοτήτων και τεχνικών ανάπτυξης λειτουργικών θετικών σκέψεων
  • τρόπους διαχείρισης των δύσκολων καταστάσεων
  • τα παιδιά εξασκούνται σε δεξιότητες  επικοινωνίας
  • μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα
  • καθώς και να εκφράζουν τα συναισθήματα τους
Στόχος μας είναι:
  • να δημιουργήσουμε χαρούμενα και έξυπνα συναισθηματικά παιδιά
  • τα παιδιά να είναι ανοιχτά στις προκλήσεις
  • με εμπιστοσύνη στον εαυτό τους
  • να είναι ικανά να επικοινωνούν αποτελεσματικά τους γύρω τους
  • να επιλύουν με ωριμότητα και ψυχραιμία τα προβλήματά τους
  • να διαχειρίζονται τις παρορμήσεις και τα συναισθήματά τους
  • να διαμορφώνουν σχέσεις και φιλίες
  • να δομούν μια ισορροπημένη εικόνα για τον εαυτό τους
  • να διαχειρίζονται εποικοδομητικά προβλήματα και διαφωνίες
  • να επικοινωνούν και να συνεργάζονται σωστά με τους άλλους
  • να βιώνουν μια ευχάριστη καθημερινότητα
  • να εκφράζουν τόσο τα ευχάριστα όσο και τα δυσάρεστα συναισθήματα τους κατανοώντας ότι όλα τα συναισθήματα είναι χρήσιμα και αποδεκτά.
  • να αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε μορφή εκφοβισμού και να «λένε όχι» σε κάθε μορφή εθιστικής συμπεριφοράς