********* ********************** DSV Blog

Τετάρτη, Οκτωβρίου 04, 2023

Ήρθε στο Βόλο πυ έχουμε φίδια και ποντίκια ... και δεν ήθελε να βρέξουμε το Καγιέν ... Πάτε Καλά ρε ? Από που είσαι ? Που μεγάλωσες ? Σε έφαγε ένας Έρωτας και έχεις ξεφύγει Εντελώς ?







 V S

Είστε φίλοι στο FacebookΤόπος διαμονής: ΒόλοςΠήγαινε στο 7o lukeio Volou
4:44 μ.μ.Στείλατε
ΛΟΙΠΟΝ ...
Έχε χάρη που δεν θέλω να στεναχωρήσω την Μάνα σου και να αρρωστήσει ...
Πρόσεχε Μαλάκα να σοβαρευτείς γιατί θα με αναγκάσεις να σε καρφώσω ...
Έχασε Άντρα και εσύ Πατέρα στην Εθνική από Μαλακία ΆΛΛΟΥ ... Εντελώς Άδικα και Πρόωρα ...
Κι εσύ τραβάς βίντεο την Μουρλή Κοκκινομάλλα να οδηγάει φουλ γρήγορα στην Εθνική ... στν Αριστερή Λωρίδα ... να έχει το Πόδι στο Τιμόνι και να μην κοιτάει .. ???
Πάτε καλά ρε ? Αν πάθεις κάτι Πάει η Οικογένειά σου ΟΛΗ ...
ΟΛΟΙ μετά θα γίνουν Φυτά ...
ΜΑΛΑΚΚΑΑΑ ...
Για να μην σε δώσω ... κανόνισε να επανορθώσεις ...
Δεν ξέρω αν χωρήσεις την Μουρλή ή αν ξανα ισιώσεις ... αλλά δεν σε βλέπω καλά ...
Εσύ ήσουν λογικό παιδί ... Γιατί την αφήνεις να σε παρασύρει έτσι ?
Ήρθε στο Βόλο πυ έχουμε φίδια και ποντίκια ... και δεν ήθελε να βρέξουμε το Καγιέν ...
Πάτε Καλά ρε ? Από που είσαι ? Που μεγάλωσες ?
Σε έφαγε ένας Έρωτας και έχεις ξεφύγει Εντελώς ?
ΑΝ δεν επανορθώσεις ... δεν θα περάσουν οι Εκλογές και θα πάω στην Μάνα σου ...
Και μετά ... ας κάνει ότι θέλει !!!
Όταν μάθει ότι ο Γιος το πάει φιρί φιρί να πάει παρέα με τον Πατέρα του ... θα δούμε τι θα γίνει !!!
ΟΥΕ !
ΟΥΕ !



Τον ακούω πάντα με θαυμασμό και πολύ προσοχή αλλά στο τέλος μου μένει μία πικρία και μια μελαγχολία.

Γιατί τόσα χρόνια ο άνθρωπος ξελαρυγγιάζεται να λέει τα ίδια και τα ίδια, και τα ατυχήματα να αυξάνονται και το αίμα να ρέει όχι πλέον σε ποτάμια αλλά σε λίμνες.

Έχουμε χάσει όλοι μας ένα αγαπημένο μας πρόσωπο, και όσοι από εμάς από καθαρό σφάλμα ενός ασυνείδητου οδηγού, μας μένει ένα γιγάντιο ΓΙΑΤΙ?


Αλλά η έλλειψη ΠΑΙΔΕΙΑΣ, οδηγεί συνεχώς σε δυσοίωνους Ατραπούς.


Αφού δεν πήραν παιδεία, που αποτελεί ιδανικής κοινωνίας τον θεμέλιο λίθο, επιλέγουν κακία δεν επιλέγουν την οδό της Αρετής, όπως ο Ηρακλής στον μύθο.

Σας επισυνάπτω 2 από τις συνεντεύξεις του, για να δείτε πως πρέπει να σκέφτεται ένας Normal άνθρωπος. Οι περισσότεροι θα αναρωτηθείτε... Μα καλά αυτός είναι ακραίος γιατί ήταν Οδηγός Αγώνων σε Rally Acropolis και τέτοια, γι αυτό τα λέει αυτά.

Εγώ θα απαντήσω, Αυτός είναι Normal και είχε την σωστή δυνατή ΠΑΙΔΕΙΑ για να μπορεί να είναι οδηγός αγώνων. Γι αυτό μιλάει έτσι. Και στις συνεντεύξεις του είναι πολύ "κομψός". Έπρεπε να τον ακούσετε πριν από λίγο στο MEGA, να δείτε τι ΗΛΙΘΙΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ, ΚΑΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ, ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ και πολλά άλλα, που όταν χρόνια τώρα, τα λέω εγώ, με περνάνε για ΜΑΛΑΚΑ ΨΥΧΟΠΑΘΗ!!!

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Εδώ και 7 - 8 χρόνια σε γιορτές και γενέθλια κλείνω τηλέφωνα και κινητά, και δεν θέλω να μου λέει κανένας Χρόνια Πολλά γιατί το θεωρώ καταρχάς ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ (Από τους περισσότερους) και ως κακή Ευχή μιας μου θα παρατείνει το "μαρτύριό" μου που χρόνια τώρα περνάω.

Όταν του είπαν λοιπόν ο Καμπουράκης και Ο Οικονομέας Χρόνια Πολλά, τότε απάντησε..... ΜΗΝ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΚΑΤΑΡΕΣ!!! Και τον ρώτησαν καλά Χρόνια Πολλά σας λέμε όχι Χρόνια Λίγα.... και απαντάει....

Τα Χρόνια Πολλά, είναι ΚΑΤΑΡΑ γιατί δεν θέλω να ξαναδώ άλλα Αγαπημένα μου πρόσωπα ΝΕΚΡΟΥΣ και ΑΝΑΠΗΡΟΥΣ. Μου κάνει τη Ζωή Βασανιστική και Ασήκωτη.

ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΤΕ!!!!!!!!!!

Άρα και εγώ συμπληρώνω, Χρόνια Καλά θέλω να ακούω, ή καλύτερα "Να είμαστε όλοι καλά σε έναν καλύτερο Κόσμο για Εμάς και το κυριότερο ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ". Και ας μην έχω παιδί και κατά 99% δεν κάνω ποτέ. Όλα τα Παιδιά του κόσμου τα βλέπω σαν Παιδιά μου και δεν θέλω να σκοτώνονται στους δρόμους από ΗΛΙΘΙΟΥΣ, ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΥΣ, ΑΝΩΡΙΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΔΕΥΤΟΥΣ ΠΑΠΑΡΕΣ (δεν λέω Γονείς, γιατί δεν αξίζουν τέτοια τιμή. Λίγοι είναι αυτοί που την αξίζουν και ευτυχώς με αξίωσε ο Θεός και έχω γνωρίσει μερικούς τέτοιους, και μάλιστα 2 από αυτούς μένουν και κολλητά δίπλα μου. Ο Γ. και η Φ με 2 λατρεμένα παιδιά που ο ένας πάει για Τενόρος).

Και πριν από την Συνέντευξη επισυνάπτω ένα Link και κάποιος στίχους από τους Σ/Υ Α.Ε. (όταν ήταν ακόμα TXC) προς τους Βαρήκοους και του ΑΠΑΙΔΕΥΤΟΥΣ!!!

Κάντε εδώ κλικ για να δείτε το βίντεο.... Μακρύς Βαρύς Χειμώνας

Μακρύς, βαρύς χειμώνας

Θά ‘ναι ένας μακρύς βαρύς χειμώνας
Θά ‘ναι τώρα δυο χιλιάδες χρόνια χειμώνας
Τελειώνει ένας αιώνας , μπαίνει νέος αιώνας
Και νά ‘μαι τώρα μοναχός οδοιπόρος
μέσα στο χώρο, τον χρόνο,
μες στον ανθρώπινο φθόνο και δόλο
να ψάχνω τόπο να σταθώ πάνω από τον κόσμο ψηλά
να ψάχνω τρόπο να κοιτάξω και να δώ καθαρά.
Βλέπω ανθρώπους να ζούνε σε παράδοξους κόσμους
μακριά από τη φύση και τους φυσικούς νόμους
σε συνθήκες πνευματικού σκότους, γεννούν απογόνους
και τους μαθαίνουν στους ίδιους αφύσικους τρόπους.

Έτσι γεννιούνται και πεθαίνουν δίχως δίψα για γνώση.
Κανείς δεν ξέρει να βιώσει, μόνο να επιβιώσει,
αφού αυτά που μαθαίνει είναι αυτά που κρατά.
Είναι τα ίδια που περνάνε από γενιά σε γενιά.

Η οικογένεια είναι ανίκανη να δώσει παιδεία
και μια ψευδαίσθηση γνώσης δίνουν απλά τα σχολεία,
και η ψυχαγωγία που δεν άγει τα ήθη.
Θαμπώνει και κοιμίζει τα πλήθη.
Προάγει τη λήθη.

Και για να πούμε και τα σύκα - σύκα, τη σκάφη - σκάφη :
Κανείς δεν μπορεί να ψάξει βιβλιοθήκες ράφι - ράφι
και ν' αναγνώσει, γνώση και να διαδώσει μια δόση,
αφού αυτοί που την έχουνε σώσει, την έχουν κλειδώσει !

Και με πληγώνει καθώς βλέπω νεαρές ψυχές
να καταστρέφονται λες και δεν βλέπουν τα λάθη του χθες
από κακές διδαχές, από άγνοια και κακές συμβουλές
από παράνοια μερικές φορές.

Αφού δεν πήραν παιδεία
που αποτελεί ιδανικής κοινωνίας τον θεμέλιο λίθο,
επιλέγουν κακία δεν επιλέγουν την οδό της Αρετής, όπως ο Ηρακλής στον μύθο.
Δεν βλέπουν ψηλά
Δεν βλέπουν κι οι επόμενες γενιές ψηλά
αφού δεν πήραν παιδεία .
Είναι ένας φαύλος κύκλος
Μας εγκλωβίζει και μας στροβιλίζει σα νάνε κυκλώνας.
( επιμελώδημα )
Και θά ναι ένας μακρύς βαρύς χειμώνας
Θά ναι τώρα δυο χιλιάδες χρόνια ένας μακρύς βαρύς χειμώνας .


--------------------------------- 1η Συνέντευξη --------------------------------------------
Συνέντευξη Ιαβέρη: Εθνική Τραγωδία τα τροχαία
05/04/2007

Σε Εθνική Τραγωδία εξελίσσεται η μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γνωστός οδηγός Αγώνων Ιαβέρης (κατά κόσμον Τάσος Μαρκουίζος), σημειώνοντας ότι μόνον ως γενοκτονία μπορεί ληφθεί το γεγονός, ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18 εως 44 ετών.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το αυτοκίνητο ο Ιαβέρης υπογράμμισε ότι κάθε μέρα η Ελλάδα θρηνεί 10 νεκρούς, ενώ την ίδια στιγμή έχουμε 30 παραπληγικούς και 1.200.000 τραυματίες. Μάλιστα, ανάφερε ότι τα νούμερα αυτά ισοδυναμούν με τη βύθιση ενός Ferry Boat ή με την πτώση ενός μικρού αεροσκάφους της αεροπλοϊας σε κατοικημένη περιοχή.

Με αφορμή την έξοδο των Αθηναίων για τις διακοπές του Πάσχα, ο Ιαβέρης τονίζει ότι είναι λάθος να δίνεται έμφαση στην οδική ασφάλεια μόνον κατά την περίοδο των εορτών (3-4 φορές το χρόνο), καθώς τα τροχαία που γίνονται αυτές τις ημέρες είναι το 5% των συνολικών ατυχημάτων που γίνονται σε έναν ολόκληρο χρόνο.

Καθοριστικός παράγοντας για την ασφαλή μετακίνηση επιβατών αναδεικνύεται η άρτια κατάσταση του οδηγού αλλά και του οχήματος που θα κληθεί να οδηγήσει. Στο εγχειρίδιο που έχει συγγράψει ο Ιαβέρης και το οποίο δίδεται δωρεάν σε σχολεία, επισημαίνεται ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν πολλές φορές δραματικά την καθημερινή οδήγηση είναι:
Α) η τεχνολογική κατάσταση του αυτοκινήτου
Β) η συνείδηση, το πνεύμα και η προσωπικότητα του οδηγού
Γ) η ποιότητα του δρόμου
Δ) οι τεχνικές της οδήγησης και οι γενικές οδηγικές γνώσεις στη θεωρία και εμπειρία του οδηγού.

Δεκάλογος Ασφαλούς Οδήγησης

Ο,τι αυτοκίνητο και αν διαθέτει κάποιος, απαραίτητος είναι προληπτικός έλεγχος και συγκεκριμένα αυτός του μπροστινού συστήματος, των αμορτισέρ αλλά και των λαστίχων ιδιαίτερα.

Η συγκέντρωση, η φυσική κατάσταση, η ηρεμία (εσωτερική ισορροπία), η δυνατότητα πρόβλεψης ατυχήματος, η εμπειρία, η ευγένεια, η κυκλοφοριακή αγωγή, η τυπικότητα, ο αυτοσεβασμός αλλά και σεβασμός των άλλων, συνθέτουν τον δεκάλογο της ασφαλούς οδήγησης που χαρακτηρίζει τον σωστό οδηγό.

Ο σωστός οδηγός είναι και αυτός που γνωρίζει να φορτώνει το όχημα του, χωρίς να αλλάζει η σχέση αναλογία βάρους από τον εμπρός στον πίσω άξονα. Για όσους επιλέξουν τη λύση του τρέϊλερ ή του τροχόσπιτού θα πρέπει να γίνει σαφές ότι υπερφόρτωση αυτών οδηγεί σε μείωση της πρόσφυσης των τροχών, απώλεια αίσθησης της κατευθυντικότητας με ορατό τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.

Η στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων καταδεικνύει ότι το 82% αυτών γίνεται με ταχύτητα λιγότερη των 60 χιλιομέτρων και σε απόσταση μικρότερη από 40 χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας, το 8% στην Εθνική οδό με μεγάλη ταχύτητα και το 10% στους επαρχιακούς δρόμους.

Ο Ιαβέρης ζητά από όλους εμάς να συνειδητοποιήσουμε ότι τα τροχαία δεν ξεχωρίζουν κανέναν και κτυπούν αδιάκριτα! Η λογική δεν θα συμβεί σε εμάς αλλά θα συμβεί σε άλλους είναι κακός οδηγός! «Αν δε δείξουμε σεβασμό και φόβο για κάτι που πραγματικά εξοντώνει και καταστρέφει δεκάδες ζωές καθημερινά, είναι σίγουρο ότι θα κτυπήσει και την δική μας πόρτα και τότε θα είναι αργά για μετάνοιες και άλλες συμπεριφορές», συμπλήρωσε με νόημα.

Ακούραστα, ο Ιαβέρης έχει επιδοθεί καθημερινά αφιλοκερδώς σε έναν «αγώνα δρόμου» για την ευαισθητοποίηση του ελληνικού κοινού για τα τροχαία ατυχήματα συμμετέχοντας σε διαλέξεις που οργανώνουν σχολεία, οργανισμοί κα. Κάθε χρόνο πάνω από 40.000 Ελληνες πολίτες έχουν ακούσει τον Ιαβέρη να συμβουλεύει, να επικρίνει και να πασχίζει να περάσει το μήνυμα της ασφαλούς μετακίνησης.

Κώστας Χαλκιαδάκης

----------------------------- 2η Συνέντευξη --------------------------------------------

Ιαβέρης: “Δεν ξέρουμε ότι δεν ξέρουμε να οδηγούμε”
19-01-08 - Πρόσωπα -
Με αφορμή την παρουσία του στη Ναύπακτο, για την ημερίδα που διοργανώνει η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών, Ασφαλιστικών πρακτόρων & ασφαλιστικών συμβούλων Ναυπακτίας, η “Ν” μίλησε με τον πάντα... ορμητικό Τάσο Ιαβέρη.


Έχετε χαρακτηρίσει γενοκτονία αυτό που συμβαίνει στην ελληνική άσφαλτο.
Όταν τα θύματα απ’ τα τροχαία τα τελευταία 50 χρόνια έχουν ξεπεράσει τις 100.000 και οι μόνιμα ανάπηροι τις 300.000 χιλιάδες πως αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί; Γνωρίζετε ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18 έως 44 ετών, μιας ηλικίας απ’ τις πλέον αναπαραγωγικές; Μιλάμε για ανθρώπους που χάνονται στην άσφαλτο και οι οποίοι δεν θα κάνουν οικογένειες, παιδιά και εγγόνια, που σημαίνει, βάσει υπολογισμών, ότι το 2040 δεν θα υπάρχουν στην Ελλάδα 2.500.000 Ελληνόπουλα.

Η γενοκτονία όμως είναι κάτι σχεδιασμένο. Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο ή μήπως τελικά μιλάμε για “γενοκτονία εξ αμελείας”;
Δεν πιστεύω ότι υπήρξε σχεδιασμένο έγκλημα, όπως το εννοείτε. Θα έλεγα όμως ότι απ’ τη στιγμή που τόσο η πολιτεία όσο και η ίδια η ελληνική οικογένεια δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος του προβλήματος, πιστεύω σίγουρα ότι υπάρχει έγκλημα. Βαφτίστε το όπως θέλετε, το αποτέλεσμα, σας ξαναλέω, είναι τραγικό.

Γιατί γίνονται τα ατυχήματα κύριε Ιαβέρη; Μήπως οι Έλληνες δεν ξέρουν να οδηγούν;
Τα ατυχήματα δε γίνονται επειδή ο Έλληνας δεν ξέρει να οδηγεί, αλλά επειδή δεν ξέρει ότι δεν ξέρει να οδηγεί. Το σύστημα εκπαίδευσης “παρκάρισμα – ξεκίνημα- οπισθογωνία” σου δίνει την δυνατότητα να πάρεις ένα αυτοκίνητο και να το μετακινήσεις αλλά σε καμία περίπτωση δεν σου μαθαίνει να οδηγείς. Η οδήγηση δεν είναι τόσο θέμα εκπαίδευσης όσο θέμα γενικότερης παιδείας Όταν το παιδί βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο και βλέπει έναν εγκληματία πατέρα να οδηγεί λυμένος, ξαπλωμένος με κινητό και φραπέ, να παραβιάζει σηματοδότες και να μουτζώνει σε κάθε ευκαιρία, τι περιμένετε απ’ αυτό;
Μεγαλώνοντας το παιδί βγαίνει στον κόσμο και βλέπει τους γείτονες, τους φίλους, το δήμαρχο, αστυνομικούς μέσα στα περιπολικά χωρίς ζώνες ασφαλείας, βλέπει στην τηλεόραση βουλευτές και υπουργούς χωρίς κράνος και ζώνη, πληρώνει ο μπαμπάς για να κάνει “παρκάρισμα – ξεκίνημα- οπισθογωνία”, λες και το ζητούμενο είναι να βγάλουμε παρκαδόρους, του αγοράζουν και ένα αυτοκίνητο και όποιον πάρει ο Χάρος....

Τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πως τον βλέπετε;
Ο τριπλασιασμός των προστίμων που έφερε ο νέος ΚΟΚ ουσιαστικά απαξιώνει την ανθρώπινη ζωή, λέγοντας στον κάθε Έλληνα ότι η ζωή του είναι ήσσονος σημασίας σε σχέση με τα λεφτά του. Δηλαδή όταν τα χρήματα και όχι η ζωή σε συγκρατούν απ’ το να διαπράξεις μια απόπειρα φόνου παραβιάζοντας έναν κόκκινο σηματοδότη, τότε το μήνυμα που παίρνεις είναι ότι όλα εξαγοράζονται. Μέγα λάθος. Ρωτήστε ένας απ’ τους 300.000 ανάπηρους, ή ακόμα καλύτερα ρωτήστε τους συγγενείς των 100.000 νεκρών αν μπόρεσαν με τα χρήματα να τους έχουν ξανά κοντά τους.

Αυτό το πάθος σας για την ασφαλή οδήγηση από που πηγάζει;
Απ’ το 1969 που ξεκίνησα να τρέχω στους αγώνες γνώρισα πολλούς ανθρώπους που γνώρισα πολύ κόσμο με πάθος με το αυτοκίνητο. Σήμερα ένα μεγάλο μέρος αυτών των ανθρώπων δε ζει πια όχι γιατί έτρεχε μέσα σε μια ελεγχόμενη πίστα, αλλά γιατί οδηγούσε στη γειτονιά του. Πηγή του του πάθους μου που διακρίνετε είναι η θέλησή μου να μοιραστώ με τους ανθρώπους τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς γιατί σαν οδηγός αγώνων προσωπικά τρέμω και φοβάμαι στο δρόμο ενώ οι συμπολίτες μου μένουν απαθείς...

Είναι όμως και ζήτημα υποδομών. Αν κάποιος θέλει να ευχαριστηθεί το αυτοκίνητό του σε μια πίστα, θα πρέπει να πάει στις Σέρρες. Δεν είναι λογικό να το ευχαριστηθεί σε έναν επαρχιακό δρόμο;
Υπάρχει πρόβλημα υποδομών, αλλά δεν αποτελεί άλλοθι για το έγκλημα που συντελείται στην ελληνική άσφαλτο. Κάποιος που έχει συνειδητοποιήσει ότι η αδρεναλίνη της ταχύτητας είναι πιο γλυκιά μέσα στις συνθήκες ασφάλειας μιας πίστας δεν πρόκειται να οδηγήσει επιθετικά σε έναν επικίνδυνο επαρχιακό δρόμο. Είναι θέμα συνειδητοποίησης.

Η στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων καταδεικνύει ότι το 82% αυτών γίνεται με ταχύτητα λιγότερη των 60 χιλιομέτρων και σε απόσταση μικρότερη από 40 χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας, το 8% στην Εθνική οδό με μεγάλη ταχύτητα και το 10% στους επαρχιακούς δρόμους.

Γιάγκοοο είδες που οι Παρωπίδες δεν κάνουν ποτέ Καλό ? Ο ΤΣΕ ήταν ο μεγαλύτερος Επαναστάτης για τον Άνθρωπο μετά τον Χριστό ...

 

Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ήταν ρατσιστής ο Τσε Γκεβάρα; Διαλύοντας μια αισχρή συκοφαντία

ΑΠΟ  ΣΤΟ 

Γράφει ο Νίκος Μόττας //

Ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα είναι από εκείνες τις ιστορικές μορφές που στο πρόσωπο του συνοψίζονται οι σπουδαιότερες αρετές ενός αληθινού Επαναστάτη που, όπως είχε πει ο Σαρτρ υπήρξε «ο πιο ολοκληρωμένος άνθρωπος της εποχής του».

Κομμουνιστής, πρότυπο ανιδιοτέλειας και αυτοθυσίας, δεινός πολεμιστής στο πεδίο της μάχης αλλά και ιδιαίτερα καλλιεργημένος, με υψηλό το αίσθημα του δικαίου, εξαιρετικός σύντροφος και τρυφερός σύζυγος και πατέρας, είχε ως κινητήριο δύναμη της ζωής και δράσης του την αγάπη για τον άνθρωπο. Γι’ αυτον το λόγο, άλλωστε, αφιέρωσε την σύντομη ζωή του για την πραγμάτωση του υψηλότερου και ευγενέστερου ιδανικού που γέννησε η ανθρωπότητα: την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

Ο Τσε ενσάρκωνε όλα αυτά που μισούν και φοβούνται οι απολογητές της καπιταλιστικής βαρβαρότητας, οι πραιτωριανοί του ιμπεριαλισμού, η αστική τάξη και τα φερέφωνα της. Γι’ αυτό και 53 χρόνια μετά τη δολοφονία του στη Βολιβία, συνεχίζεται η προσπάθεια συκοφάντησης του η οποία πάει χέρι-χέρι με τις επιθέσεις στην Κούβα, τη διαστρέβλωση των γεγονότων και τον πρωτόγονο αντικομμουνισμό.

Επανερχόμαστε σε όλα αυτά με αφορμή τις χυδαιότητες που αναπαρήγαγε πρόσφατα ενάντια στον Τσε ο – γνωστός και μη εξαιρεταίος – αντικομμουνιστής βουλευτής της ΝΔ Μπογδάνος. Πρόκειται για τα ίδια, χιλιοειπωμένα ψεύδη που αστικά επιτελεία (φιλελεύθεροι, σοσιαλδημοκράτες, νεοναζί και κάθε καρυδιάς καρύδι) διακινούν στις ΗΠΑ, την Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να συκοφαντήσουν το πρόσωπο του Γκεβάρα και συνολικότερα την Κουβανική Επανάσταση.

bogdanos xa

Στα αριστερά η ανιστόρητη αθλιότητα που δημοσίευσε ο βουλευτής Κ. Μπογδάνος και δεξιά δημοσίευμα σε ιστοσελίδα της ναζιστικής Χρυσής Αυγής.

Τι αναφέρει λοιπόν η αντικομμουνιστική παραφιλολογία για τον Τσε; Ότι τάχα ήταν «ρατσιστής» απέναντι στους μαύρους, εχθρός των ομοφυλόφιλων, «δολοφόνος» κλπ. Απαντήσεις στην άθλια αυτή κατηγορία ο γράφων είχε δώσει το 2014, με άρθρο στο Ελληνικό Αρχείο Τσε Γκεβάρα που τιτλοφορούνταν «Ήταν ρατσιστής ο Τσε Γκεβάρα;». Για να δούμε, λοιπόν, συνοπτικά ποιά είναι η ιστορική αλήθεια:

Το επιχείρημα ότι ο Τσε ήταν ρατσιστής βασίζεται στην σκόπιμα διαστρεβλωμένη ανάγνωση επι μέρους πηγών. Η πρώτη έχει καταγραφεί στα «Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας» (1952) και η δεύτερη χρονολογείται από την εμπειρία του ανταρτοπολέμου στο Κονγκό το 1965. Φυσικά, δεν υπάρχει ούτε καν η παραμικρή προσπάθεια να ερμηνευτούν οι αποσπασματικές αυτές φράσεις και να εξηγηθούν στο χώρο και το χρόνο που γράφτηκαν.

Η συγκεκριμένη σημείωση του Τσε στα «Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας» γράφτηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του σε μια φτωχογειτονιά στη Βενεζουέλα των αρχών της δεκαετίας του 1950 και στην οποία ο 24χρονος τότε Γκεβάρα αναφέρεται σε έγχρωμους που συνάντησε στην περιοχή. Αναφερόμενος σε κατοίκους της περιοχής ο Ερνέστο τους χαρακτηρίζει «ράθυμους και ονειροπόλους» οι οποίοι σκορπούν τα χρήματα τους σε μεθύσια – σε αντιδιαστολή με τους ευρωπαϊκής καταγωγής κατοίκους που κάνουν οικονομίες. Ταυτόχρονα, συγκρίνει την «φυλετική καθαρότητα» των μαύρων του Καράκας με την αντίστοιχη των πορτογάλων [1]. Πρόκειται, δηλαδή, για μια διαπίστωση που κάνει ο 24χρονος Ερνέστο σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, χρησιμοποιώντας φράσεις που βγαίνουν απ’ τον αυθορμητισμό του νεολαίου ταξιδιώτη εκείνης της εποχής.

Οι συκοφάντες, στην προσπάθεια τους να αμαυρώσουν την προσωπικότητα του Γκεβάρα, απομονώνουν αυτές τις φράσεις, παρακάμπτουν το νεαρό της ηλικίας του συγγραφέα και, ασφαλώς, «ξεχνάνε» τα διδάγματα της μετέπειτα επαναστατικής ζωής του αργεντίνου. Την εποχή που γράφτηκαν οι γραμμές του ταξιδιωτικού ημερολογίου του («Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας»), ο Ερνέστο έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με έγχρωμους. Ως εκ τούτου, οι φράσεις του νέου Γκεβάρα εντάσσονται σε αυτό που περιγράφει ένας εκ των βασικών του βιογράφων, ο Τζον Λι Άντερσον: «Το στερεότυπο της αλαζονείας των λευκών αργεντίνων» (2). Απόλυτα λογικό αν σκεφτούμε ότι ο 24χρονος Ερνέστο ήταν κι’ αυτός προϊόν του περιβάλλοντος του – ενός μεσοαστικού περιβάλλοντος μιας αργεντίνικης οικογένειας. Κάποιους μήνες αφότου ολοκληρώθηκε το ταξίδι του στη μεγάλη αμερικανική ήπειρο, ο ίδιος ο Γκεβάρα αναφέρει πως οι εμπειρίες του ταξιδιού «τον άλλαξαν», τον έκαναν ένα νέο άνθρωπο, με νέες ιδέες. Στο Μαϊάμι, απ’ το οποίο πέρασε μετά το τέλος του ταξιδιού του, είχε την ευκαιρία να δει παραδείγματα φυλετικών διακρίσεων τα οποία κατέκρινε στις σημειώσεις του.

mandela castro«Η ζωή του Τσε αποτελεί έμπνευση για όλους τους ανθρώπους που επιθυμούν την λευτεριά. Θα τιμάμε πάντα τη μνήμη του»

- Νέλσον Μαντέλα, Επισκεπτόμενος  την Κούβα το 1991.

Η ζωή και δράση του Τσε Γκεβάρα όχι μόνο δεν δείχνει κανενός είδους ρατσισμό κατά των μαύρων, αλλά ακριβώς το αντίθετο: συνεχή αλληλεγγύη στους αγώνες των αφρικανικής καταγωγής πολιτών για κοινωνική χειραφέτηση και έμπρακτη υποστήριξη στους απελευθερωτικούς αγώνες αφρικανικών λαών ενάντια στους λευκούς αποικιοκράτες.

Να σημειώσουμε, λοιπόν, πως αντίθετα με όσα θέλουν να παρουσιάσουν οι θλιβεροί συκοφάντες:

 Όπως αναφέρεται στη βιογραφία του Τσε (Jon Lee Anderson, A Revolutionary Life) ο νεαρός Γκεβάρα, μαζί με τον εβραϊκής καταγωγής φίλο του Ραούλ Μελιβόσκι, μετείχε σε έναν απ’ τους ελάχιστους μαθητικούς αντιφασιστικούς πυρήνες στην Αργεντινή του 1940. Μάλιστα ήταν ο μόνος μαθητής που αντέδρασε στη φιλοναζιστική δημαγωγία καθηγητή του στο σχολείο [3].

 Ο Γκεβάρα υπήρξε θερμός υποστηρικτής εθνοτικά μεικτών σχολείων στην Κούβα (λατίνοι, λευκοί, μαύροι) [4] πολύ πριν την ύπαρξη τέτοιου είδους σχολείων στις νότιες Ηνωμένες Πολιτείες.

 Το 1959, προωθήθηκε από την Επαναστατική εξουσία ο λεγόμενος «Νόμος 270» σύμφωνα με τον οποίο όλες οι παραλίες και άλλοι δημόσιοι χώροι ήταν προσβάσιμοι σε όλες τις φυλές, ανεξαρτήτως καταγωγής ή χρώματος δέρματος. Αυτό συνέβαινε για πρώτη φορά στην κουβανική ιστορία. Κέντρα διασκέδασης, επιχειρήσεις και άλλοι χώροι που προηγουμένως απαγόρευαν την είσοδο στους μαύρους πολίτες έκλεισαν.

— Φίλος και άνθρωπος που συνόδευε τον Τσε σε κάθε του βήμα, απ’ το 1959 έως τη δολοφονία του το 1967, υπήρξε ο αφροκουβανός Χάρυ Βιγιέγας, γνωστός με το ψευδώνυμο «Πόμπο». Ο Πόμπο ήταν μαζί με τον Γκεβάρα τόσο στον αντάρτικο αγώνα στο Κονγκό όσο και αργότερα στη Βολιβία. Ο Βιγιέγας επέζησε στη Βολιβία και κατάφερε να επιστρέψει στην Κούβα όπου και διαμένει μέχρι σήμερα. Στις συνεντεύξεις του μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τον παλιό του σύντροφο και φίλο ενώ έχει καταθέσει τη μαρτυρία του από εκείνη την εποχή στο βιβλίο «Pompo: A Man of Che’s Guerrilla, With Che Guevara in Bolivia 1966–68».

 — Μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1964 [5], ο Γκεβάρα μίλησε δημόσια υπέρ δύο μαύρων προσωπικοτήτων: του τραγουδιστή-τενόρου Πωλ Ρόμπεσον που είχε διωχθεί στις ΗΠΑ λόγω των κομμουνιστικών του πεποιθήσεων και του δολοφονηθέντος ηγέτη του Κονγκό Πατρίς Λουμούμπα. Στην ίδια ομιλία, ο Γκεβάρα καταφέρθηκε δημόσια ενάντια στο απάνθρωπο άπαρτχαϊντ της Νότιας Αφρικής αλλά και τις φυλετικές διακρίσεις κατά των μαύρων που κυριαρχούσαν απ’ άκρη σε άκρη της μητρόπολης του καπιταλισμού, τις ΗΠΑ.

Να ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από την ομιλία του: «Θα ‘ρθει μια μέρα που τούτη η Συνέλευση θα έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ωριμότητα και θα απαιτήσει τότε από τη βορειοαμερικάνικη κυβέρνηση εγγυήσεις για τη ζωή για τη ζωή του νέγρικου και του λατινοαμερικάνικου πληθυσμού, που ζει σ’αυτή τη χώρα και που στην πλειονότητα του είναι βορειοαμερικάνικος είτε λόγω καταγωγής είτε γιατί έκανε τις ΗΠΑ θετή πατρίδα του. Πως είναι δυνατό να παραστάνει το φρουρό της ελευθερίας εκείνος που σκοτώνει τα ίδια του τα παιδιά και καθημερινά τα ταπεινώνει για το χρώμα που έχει το δέρμα τους; Πως μπορεί να ποζάρει για φρουρός της ελευθερίας εκείνος που αφήνει ελεύθερους τους δολοφόνους των νέγρων και μάλιστα τους προστατεύει και τιμωρεί το νέγρικο πληθυσμό επειδή απαιτεί να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα του ως ελεύθερων ανθρώπων;».

che congo

Ο Τσε στο Κονγκό το 1965.

 Ο Τσε αποφάσισε να μεταβεί στο Κονγκό, αφήνοντας την υπουργική θέση που κατείχε στην Κούβα, την ίδια του την οικογένεια, προκειμένου, να βοηθήσει εκεί, έμπρακτα, τον αγώνα του λαού για ανεξαρτησία και απελευθέρωση απ’ τα δεσμά της αποικιοκρατίας [6]. Έβαζε σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή προκειμένου να δείξει έμπρακτη αλληλεγγύη στους συνανθρώπους του, ασχέτως χρώματος ή φυλής. Είχε στο πλευρό του 100 αφροκουβανούς και συνεργάστηκε με τους εκεί αντάρτες ενάντια στον στρατό των λευκών νοτιοαφρικανών μισθοφόρων. Αργότερα, ο Γκεβάρα προσέφερε βοήθεα στο Μέτωπο για την Απελευθέρωση της Μοζαμβίκης (Frente de Libertação de Moçambique) στον αγώνα του ενάντια στους λευκούς πορτογάλους αποικιοκράτες.

Ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα ήταν τα αντίθετα απ’ όσα του καταλογίζουν οι συκοφάντες του. Για εκείνον, κανένα χρώμα, καμία φυλή και θρησκεία δεν αποτελούσε κριτήριο διαχωρισμού των ανθρώπων. Ο μόνος διαχωρισμός ήταν αυτός ανάμεσα σε εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους. Και, πράγματι, τον διέκρινε μια βαθύτατη απέχθεια απέναντι στους πρώτους.

Εάν τα παπαγαλάκια της αστικής εξουσίας θέλουν να βρουν σαδιστές, ρατσιστές, βασανιστές, δολοφόνους και παλιανθρώπους, δεν έχουν παρά να ψάξουν στα δικά τους πολιτικά ινδάλματα, τους ηγέτες της αστικής τάξης. Εκεί θα βρουν, για παράδειγμα, τον εθνοφυλετιστή μακελάρη Τσώρτσιλ, τον σαδιστή αρχιεγκληματία Τρούμαν, τους υποστηρικτές του ρατσιστικού νοτιοαφρικάνικου Άπαρτχάιντ Θάτσερ και Ρίγκαν, τον ιμπεριαλιστή – σφαγέα του λαού της Αλγερίας — Ντε Γκώλ, λατινοαμερικάνους φασίστες- τοποτηρητές των συμφερόντων των ΗΠΑ- όπως ο Πινοσέτ, ο Τρουχίγιο, ο Μπατίστα, ο Μπολσονάρου, κ.α.

Ματαιοπονούν όσοι νομίζουν ότι μπορούν να μειώσουν την τεράστια προσωπικότητα του Τσε Γκεβάρα και να σπιλώσουν την παρουσία του στην Ιστορία. Η κληρονομιά που άφησε πίσω του ο Τσε, η άσβεστη φλόγα της ταξικής αλληλεγγύης, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και του αγώνα για το οριστικό γκρέμισμα του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος, ήταν και θα είναι ο εφιάλτης τους.

Σημειώσεις:

[1] Ερνέστο Τσε Γκεβάρα. Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας Latinoamericana, Εκδόσεις Α.Α.Λιβάνη, 2004, σελ. 303.
[2] Jon Lee Anderson. Che Guevara: A Revolutionary Life. Grove Press, New York, 1997 (Revised 2010).
[3] ο.π., σελ. 34.
[4] Βλέπε: Ομιλία Ερν. Τσε Γκεβάρα στο Κεντρικό Πανεπιστήμιο του Λας Βίγιας στις 28 Δεκέμβρη 1959, στο Ο Τσε Γκεβάρα μιλάει στους νέους, Εκδ. Διεθνές Βήμα, 2004, σελ. 97.
[5] Ερνέστο Τσε Γκεβάρα: Καταγγέλλοντας τα εγκλήματα του ιμπεριαλισμού από το βήμα του ΟΗΕ, Ατέχνως, 11 Δεκ. 2017: https://atexnos.gr/ernesto-che-guevara-kataggellontas-ta-egklimata-toy-imperialismou-apo-ton-ohe/ και ολόκληρη η ομιλία εδώ.
[6] Βλέπε: Ernesto Che Guevara. Congo Diary: The Story of Che Guevara’s “Lost Year” in Africa, Ocean Press, 2011. Και επίσης: Jon Lee Anderson (1997), σελ. 460, 475, 486, 515, 571, 575–76, 580, 582–583, 586, 638–39.
Νίκος Μόττας Γεννήθηκε το 1984 στη Θεσσαλονίκη. Είναι υποψήφιος διδάκτορας (Phd) Πολιτικής Επιστήμης, Διεθνών Σχέσεων και Ιστορίας. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Westminster του Λονδίνου και είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων (Master of Arts) στις διπλωματικές σπουδές (Παρίσι) και στις διεθνείς διπλωματικές σχέσεις (Πανεπιστήμιο Τελ Αβίβ). Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε ελληνόφωνα και ξενόγλωσσα μέσα.